Srpski
  • Srpski
  • Crnogorski
  • Hrvatski
  • Bosanski
  • Engleski
Korektne cene & brza kupoprodaja

Nova mera luksuza u premium SUV segmentu

Objavljeno : Subota, 22. 08. 2015. - 00:00

Donedavno Volvo je bio prvak kada su u pitanju sigurnosni sistemi, ali promocija novog XC90 modela, sa kojim smo imali prilike premijerno da se upoznamo ove godine, kao da usmerava ovu Švedsku kompaniju da se nametne kao lider u mnogim drugim oblastima.

Na naslednika modela "XC90" dugo se čekalo. Kao da su u Volvu dali sebi dodatno vreme da dobro razmisle šta žele da kreiraju, da sačekaju da vide kakvi su planovi konkurencije, pa da svoje ideje što bolje sprovedu u delu. Današnja automobilska industrija ne funkcioniše baš na taj način, ali naslednik velikog sedmoseda iz Volva kao da je nastao na taj način. Novi ,,XC90" pleni na mnogo načina, a posebno oduševljava individualni dizajn, kao i neka rešenja koja ga razlikuju od već dobro poznate, uigrane ali pomalo dosadne Nemačke konkurencije.

I ako nije preterano agresivan prednji deo automobila izgleda veoma moćno. Poklopac motora je visok, u prednjem delu oštro zasečen masivno hromiranom maskom hladnjaka, a nov vizualni potpis prozvođača je vidljiv i na svetlosnim grupama. Prema trenutnim najavama predstavnika Volva i budući modeli će koristiti dnevna LED svetla, u oblik koji asocira na Torov čekić. Ova veza sa najmoćnijim bogom iz Nordijske mitologije kao da treba da naglasi i snagu i moć automobila. Impozantan je pogled na točkove od 21inča na modelu koji smo testirali, ali u ponudi se nalazi mogućnost za još veće aluminijumske felne od čak 22 inča. Zadnja strana ovog modela ne ističe snagu i moć kao prednji deo već odaje širinu ovog Švedskog sedmoseda, ograničenog sa veoma dugačkim vertikalnim zadnjim LED svetlima koje su jako dobro uočljiva po mraku.
Posebna pažnja posvećena je enterijeru. Teško je opisati osećaj koji vas obuzme kada sednete za upravljačko mesto ovog modela, prosto ne možete da se setite da li ste ikad sedeli u boljem kokpitu nekog automobila. Udobnost je na najvećem mogućem nivou doprinela celokupnom utisku o kabini auto ali prvo što će vam upasti u oči kada sednete iza upravljača jeste cetralna konzola kojom dominira veliki dispelj osetljiv na dodir, vertikalne orjentacije kao tablet. Sam displej zamenjuje mnoštvo prekidača koja su uglavnom zauzimala veliki deo prostora i stvarala konfuziju kod sličnih modela premium klase. Sve komande odlično reaguju na najmanji dodir tako da za ovo možda ne tako poželjno ali veoma efektivno rešenje imamo samo reči hvale. Takođe istrument tabla je urađena na isti način ( digitalni prikaz ), ovo nas je na početku razočaralo jer smo veliki ljubitelji one kazaljke koja se naglo diže dok pritiskamo papučicu gasa, međutim bili smo prijatno iznenađeni digitalnom istrument tablom koja je urađena na isti način da izgleda kao i kalsična istrument tabla samo u digitalnom obliku.

Jedan od aduta je i komfor. Sedišta su konstruisana bez kompromisa da čak i na najdužim putovanjima neće nestati osećaj udobnosti koji daju prefinjena koža i mali izbačeni jastučići koji drže noge u poluspuštenom položuju, što doprinusi celokupnoj udobnosti i komforu ovog modela. Čak je i na trećoj klupi veoma udubno i prijatno. Svemu ovome je doprinela i četvorozonska klimatizacija, tako da putnici na zadnjoj klupi imaju izdvojene komande za podešavanje osnovnih parametara. Kada pričamo o komforu ovog modela treba reći i da je Švedski prozvođač ispunio sva naša očekivanja pa čak nas i iznenadio. Pored panorama krova, zavesa za zadnja stakla koja su sakrivena u vratima kada nisu navučene, komfornim sedištima, velikim prostorom za noge na zadnjoj klupi, najveće iznađenje je bilo zvučna izolacija samog vozila koja sa četrnast zvučnika sa ukupnom snagom od preko 1400W odaje utisak kako sam prozvođač kaže kao da se nalazite na operskom koncert u Sidneskoj operi, mislimo da je sasvim dovoljno rečeno o kakvom hvalitetu zvuka se radi.
Na našem testu se našao model sa oznakom T8. U prvi mah ona može da navede na zaključak da se pod haubom nalazi osam cilindra. Ipak, za pogon je zadužen dvolitarski četvorocilindraš koji kombinujući klasični i mehanički komresor oslobađa 320 konjskih snaga i pored tolike snage akcenat je dat i na zaštiti životne sredine ali i samim tim smanjenje potrošnje goriva na svega 2 l / 100 km koju omogućava elektro motor od 80 konjskih snaga. Ubrzanje do sto kilometara na čas uz kombinaciju sa elektro motorm traje svega 5,6 sekundi.
Šta reći o bezbednosti ovakvog automobile? Dovoljno je reći Volvo...
Sve u svemu, Volvo je u novom ,,XC90" ponudio mnogo više nego što se očekivalo. Ono što je možda još važnije, ponudio je ne samo više, već i nešto potpuno drugačije od onoga što smo očekivali, a u današnjoj tržišnoj utakmici je to možda jednako važno.

Cena testiranog modela je: 90 000 EUR.
Karoserija: SUV, 5 vrata, 7 sedišta
Motor: Benziski, 4 cilindra 320 KS pri 5500 o/min. + el. motor 80KS 400Nm
Transmisija: Automatska, devetostepeni menjač, pogon na sva četiri točka
Penumatici: 275/40 R21