Srpski
  • Srpski
  • Crnogorski
  • Hrvatski
  • Bosanski
  • Engleski
Korektne cene & brza kupoprodaja

Ptica bez krila : Naslednik Mercedesovog “SLS-a”

Objavljeno : Subota, 22. 08. 2015. - 00:00

Dugo smo tragali za automobilom koji je toliko brz da bi mogao da poleti, a ipak neće i koji kao da ima krila, a ustvari ih nema. Zaista ih nema, jer Mercedes GT, kao legitimni naslednik SLS-a na čijoj je osnovi nastao izgubio je ona čuvena vrata sa otvaranjem na gore, poznata kao ,,galving" ili ,,galebova krila" ali je i izgubio dosta mase, te tako uz moć četvorolitarski bi-turbo V8 motor dobio na dinamici....

Međutim gde kod nas uopšte tražiti tako retku zverku? Ipak pojavila se na Salonu automobila u Beogradu i možda ste je kojim slučajem videli u dvorištu neke luksuzne vile ili na ulicama jer ih je ipak prodato dva komada. Cena ovog auto kreće od vrtoglavih 182.000 evra, ali je sasvim opravdana.

Što nam je i na prvi utisak i sam auto dokazao. Prostran kokpit i snažan četvorolitarski V8 motor koji razvija više od 510KS i čak 650NM maksimalnog obrtnog momenta. Motor je postavljen više u sredini, tačnije u dubini karoserije vozila, pa duga hauba i relativno kratka kabina na koju se nastavlja specifičan zadnji deo, te pogon pozadi je zadražan ali GT je nešto kraći od svog prethodnika, dug je nešto preko 4,5m i širok 2m i visok ili bolje reći nizak 1,2 metra.

U vožnji sve ovo u prvi mah neće biti toliko bitno, jer kad sednete u ,,GT-s iz nekog drugog automobila, prvo ćete se neko vreme privikavati na nizak i širok kokpit, te masivnu,ogromnu centralnu konzolu. Ona je možda najfascinantniji detalj kad uđete u ovaj automobil. Tu je veliki centralni dispelj ispod kojeg su ventilacioni otvori. Međutim, onaj deo ispod njih, te komadni panel između sedišta je nešto impresivno.
I dok prođe neko vreme da se naviknite na dugačku haubu i to gde se zapravo nalaze točkovi, što na pomalo uskim putevima zna da bude pomalo zastrašujeće iskustvo tek onda počinjete da uživate u vožnji. Dok vas adrenalin tera da jače pritisnete papučicu gasa da vidi te šta može sve da pruži ova zver. Za sportsku udobnost zaslužna su sedišta AMG Performans koja fenomenalno drže telo u krvini čak i pri naglim zaokretima.
Razlika između GT-s i GT u ceni je skoro 20.000 evra što je opet sasvim opravdano jer GT-s ima čak 48KS više što može da zahvali duplim turbo punjačima koji omogućavaju neverovatno ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 3,8 sekundi. I može da dostigne maksimalnu brzinu od 310 km/h.

Sve ovo bi bilo beskorisno da se ne čuje. Tako da su se Mercedesovi inženjeri i za to pobrinuli. Prebacivanjem menjača na Rejs mod i pritsak na dugme za klapno koje menja zvuk iz pitomog u urlike malo ko će ostati ravnodušan.
Šta reći više o ovom sjajnom automobilu. Mogli bi do sutra da pišemo al prepustićemo vas mašti na volji jer ovaj auto je za mnoge san a za one koje mogu da ga priušte njima želimo sigurnu vožnju.