Srpski
  • Srpski
  • Crnogorski
  • Hrvatski
  • Bosanski
  • Engleski
Korektne cene & brza kupoprodaja

Dobar oglas

Objavljeno : Utorak, 28. 07. 2015. - 00:00

Dobar auto oglas treba biti privlačan i pun opisa i informacija kako bi privukao potencijalnog kupca, ali isto tako i umeren, pošto se na osnovu „vrištećih“ hvalospeva često pomisli da je reč o nekoj prevari.

Da li vam se desilo da pročitate auto oglas koji deluje prilično iritirajuće? Pun hvaljenja, npr. „ful fulova“, „bez ulaganja“, „bez ogrebotine“... A kada se odlučite da pogledate taj automobil, shvatite da „ful fulova“ ipak ne podrazumeva sedišta od kože, da klimi treba „samo dopuniti freon“ a da ogrebotina stvarno nema, ali zato ima ulubljenja.

Posedovanje automobila znači da ste u jednom trenutku kupac, a već u drugom prodavac. Stoga sve savete shvatite kao pomoć i kupcima i prodavcima, pošto će možda neki prodavci automobila biti jako uvređeni ovim tekstom, naročito profesionalci kojima je preprodaja glavni izvor prihoda. Dakle, nismo ni na čijoj strani.

Obratite pažnju na tačnost podataka

Podrazumeva se da osnovni podaci trebaju biti ispravno popunjeni, kao što su godište vozila, snaga, gorivo, motor, itd. Ipak, pojedini prodavci i ovde prave slučajne greške, pa proverite sve informacije pre nego što potvrdite oglas. Ovaj savet deluje banalno, ali budite svesni da mnogi greše pri unošenju ovih osnovnih informacija, bez obzira da li je reč o snazi motora, vrsti karoserije ili ceni vozila.
Na taj način ćete izbeći, na primer, da u oglasu vašem piše kako je vaš automobil prešao 1850000 umesto 185000 km (da, samo jedna nula je promenila stvar neverovatno) i da vozilo pokreće metan umesto plin. Trebaće vam vremena da shvatite zašto vas niko ne zove za oglas...

Što više fotografije, to je oglas bolji
Slikajte vaše vozilo iz što više uglova, nemojte zaboraviti unutrašnjost koja je i više nego važna za kupca, obuhvatite i pojedine detalje, naročito one kojima možete da se pohvalite i koji vam mogu doneti kupca; npr. krupan plan dobro očuvanih kožnih sedišta, ručicu menjača i tome slično.

Nemojte zaboraviti da slikate oštećenja i ogrebotine, a kasnije u komentaru oglasa pojasnite kako je do oštećenja došlo, koliko popravka može koštati, koliko je ogrebotina ili oštećenje duboko i slično. Na taj način će kupac steći poverenje da ne krijete ništa, naročito kada dođe na lice mesta i uoči da ste bili pošteni i da ste predstavili realno stanje vozila.
Tada je korisno da prilikom prvog razgovora sa potencijalnim kupcem naglasite kako ste prilikom određivanja cene uzeli u obzir sva oštećenja koje vozilo poseduje, i da ne pokušava obarati cenu na osnovu njega.

Kvalitet fotografija



U kakvom vremenu živimo današnji telefoni mogu napraviti i više nego kvalitetne fotografije, ali ipak treba imati mirnu ruku i dobre vremenske uslove – suviše oblačno ili sunčano vreme dovešće do mutnih i nejasnih fotografija.

Nađite pristojnu lokaciju za slikanje


Passat karavan ispred nekog ambara svakako neće ostaviti naročito pozitivan utisak. Isto to važi i za fotografije vozila napravljene ispred auto perionice, jer je očigledno da je automobil mokar. Potrudite se da automobil na slici privlači najviše pažnje, nije potrebno tražiti mesto za slikanje tri dana i tri noći.

Fotografija ispred kuće, sa garažom u pozadini, može da delovati vrlo pozitivno, pošto dokazuje da je auto zaista bio parkiran u garaži.



Skrivanje tablica

Ukoliko ste odlučili da na fotografijama tablice budu skrivene, to možete izuzetno lako uraditi na kompjuteru. Nije vam potreban neki poseban program kao što je to Photoshop, čak i program Paint, koji može da se nađe na gotovo svakom kompjuteru, biće sasvim dovoljan.
Skrivanje tablice u ovom alatu je i više nego lako, par klika mišen i to je to. Ukoliko mislite da niste "stručni" za tako nešto, zamolite klinca koji će sigurno to znati! U krajnjem slučaju ukoliko ne želite da se zamarate računarom, zalepite neki papir ili novine preko tablice, ali nemojte stavljati kuhinjsku krpu...

Dajte realan opis automobila

Šta je to realan opis? Ovo je već jedno filozofsko pitanje. Napišite ono što će potencijalni kupac uočiti kada prvi put vidi vaš automobil. Napravite kompromis između pozitivnog i negativnog, i neka sve to bude u skladu sa cenom koju ste postavili.
Nemojte kriti očigledne probleme i mane. Samo se dovodite u situaciju da morate crveneti i smišljati razloge kada kupac dođe da vidi vozilo. Kod mnogih prodavaca vlada ono staro uverenje da ukoliko „navučete“ kupca da dođe, da ćete mu prodati vozilu tu na licu mesta, što je daleko od istine. "Kao nov", "fabričko stanje", "nema ogrebotina", " nije vam potrebno ulaganje u njega", "najbolji u Srbiji"... ovakvi opisi stanja vozila često prelaze granice dobrog ukusa i odbijaju kupce. No ipak, ukoliko želite da prodate vaše vozilo, morate ga i pohvaliti malo.

Prvi vlasnik

Izraz „prvi vlasnik“ znači da ste vi zaista prvi vlasnik, to jest, to vozilo je bilo potpuno novo kada ste ga kupili, a ne da ste prvi i jedini vlasnik od kada je auto dovezen u našu državu. Imajte u vidu da ćete većinu potencijalnih kupaca u startu odbiti ukoliko pokušate da im „prodate“ priču da ste vi prvi vlasnik a zapravo niste.

Servisna knjižica

Ukoliko prodajte automobil koji je star desetak godina sa servisnom knjižicom u koju su upisana tri mala servisa i pritom u oglasu naglašavate postojanje važeće servisne knjižice, jedino što ćete postići jeste gubitak poverenja potencijalnog kupca.

Korišćenje velikih slova

Na internetu pisanje velikim slovima znači dranje, što je generalno jako nepristojno.
Iako to važi mnogi su uvereni da će oglas privući više potencijalnih kupaca ukoliko bude napisan velikim slovima jer velika slova "privlače više pažnje". Mi mislimo da je to daleko od istine, ne osuđujemo nikoga samo želimo da vam pomognemo da vaš oglas izgleda što lepše i civilizovanije.

Preglednost na prvom mestu

Neko pravilo za ovo ne postoji, pišite kako mislite da je potrebno i kako vama izgleda uredno. Kombinujte nekoliko pasusa pa onda nešto naglasite velikim slovima. Koristite VELIKA SLOVA samo u slučaju kada želite nešto NAGLASITI. Tako će oglas biti DALEKO lakši za čitanje, a i sama poruka koju želite da pošaljete biće mnogo upečatljivija i kupac će je sigurno razumeti. Ukoliko imate mnogo teksta, podelite ga na pasuse jer će tako biti znatno lakše za čitanje i ujedno preglednije. Ono je jako važno naglasite kao što smo gore rekli, a ono što i nije toliko važno stavite u jedan odvojeni pasus. Takođe je važno poštovati osnovna gramatička pravila – bar kada je reč o tački i zarezu. Čitanje teksta u kojem ne postoji ni zarez a ni tačka može biti jako naporno. Nemojte ni preterivati sa znacima uzvika. Koristite navodnike kada navodite ili citirate nešto. Nemojte slovo „č” pisati kao „c”, ili „š” kao „s”, to izgleda neprofesionalno.

Gramatika na brzaka
- Posle tačke, zareza, dvotačke i ostalih znakova uvek dolazi razmak
- Pre tačke, zareza, dvotačke i ostalih znakova ne postoji razmak
- Velikim slovom počinje nova rečenica
- Koristite samo jedan znak uzvika, sasvim je dovoljno ( nikada nemojte pisati ovako!!!!)
- Koristite zareze kako bi odvojili pojedine celine u tekstu

Kupci vole da čitaju opise

Svaki kupac želi da prikupi što je više moguće informacija o automobilu pre nego što ga kupi ili odluči da svrati da ga vidi uživo. Mnogi prodavci, ne žele da se zamaraju postavljanjem dodatnih informacija tj. opisa – popune osnovne podatke, a u opis upišu nešto kao. „Vredi pogledati“. Budite kreativni jer će vam to možda doneti nekoliko stotina evra više.

Zaključak

Kada sve ovo "saberemo i oduzmemo", ne postoji konkretno pravilo za pisanje auto oglasa. Ovim tekstom želeli smo da vam, na osnovu iskustva, ukažemo na klišee koji deluju odbojno na kupca i u nekoliko saveta pomognemo vama pri kupovini ili prodaji automobila.

Znači:
- Obratite pažnju na tačnost podataka
- Više fotografija - više potencijalnih kupaca
- Kvalitet fotografije neka bude na samom vrhuncu
- Nađite dobru lokaciju za slikanje
- Potrudite se da napišete privlačan opis oglasa, ali nemojte preterivati opisima tipa "FULL OPREMA" "FULL FULLOVA".
- Neka vaš oglas bude pregledan i čitljiv
- Vaš oglas mora biti potpuno gramatički ispravan