Srpski
  • Srpski
  • Crnogorski
  • Hrvatski
  • Bosanski
  • Engleski
Korektne cene & brza kupoprodaja

Prvi kineski original

Objavljeno : Utorak, 10. 02. 2015. - 00:00

Kina – ova divna zemlja koju krase predivni krajolici, vekovna tradicija, umetnost, filozofija i ogroman broj bicikala. Ovo je zemlja u kojoj se tradicionalizam isprepliće s komunizmom i gajenjem dvostrukih merila prema svemu onome što iz drugih zemalja dolazi u taj mističan i pomalo zatvoren svet. Uglavnom, reklo bi se da je reč o idiličnoj državi. No Kina (uz ogroman natalitet) ima jedan ogroman problem, a reč je o originalnošću…

Da budemo precizniji, u Kini se nalazi jedna velika siva zona u sklopu koje nije potrebno izmišljati nešto novo, pa ih kao takve predstavljati na tržištu uz cenu koja često i nije baš pristupačna.



Ne da samo nije potrebno, već često ispada i besmisleno, jer Kinezi nekako uvek odaberu jednostavniji put, pa samo unedogled kopiraju i za to ih nikad niko ne kažnjava.
Razlog je ogromno tržište u sklopu kojeg se proizvođači u oblasti mode, telefona i elektronskih komponenata i uređaja, pa i automobila pokušavaju istaknuti i uzeti deo tog ogromnog azijskog kolača.
U tom segmentu često nastaju i veliki problemi, jer Kinezi ne samo da kopiraju odela razvikanih evropskih modnih kuća i satove poznatih marki, već njihova „copy-paste“ ideologija utiče i na automobilsku industriju, trgovinu, kao i još mnogo drugih stvari, pa čak i imena gradova kopiraju. Dakle slobodno možemo reći da Kinezi sa tim konstantnim kopiranjem jednostavno nisu normalni.

Neki proizvođači automobila su zbog svih tih kopija od strane kineza već nekoliko puta reagovali tužbama, tj. pretnjama oko tužbi, ali Kinezi nisu glupi, pa su se zaštitili sa svih strana.
Sa one koja podrazumeva proizvođače tih kopija, zaštita je usledila u smislu određenog postotka kopiranih segmenata na određenim modelima automobila, dok je sa one zakonodavske strane osnovan krizni štab za utvrđivanje monopolističkog ponašanja od strane proizvođača van granica Kine, koji u kombinaciji sa sudovima takve pretnje rešava po izuzetno kratkom postupku.
Znači, evropski, japanski i američki proizvođači automobila čiji su unikatni modeli prošli kroz fotokopirne aparate kineskih proizvođača automobila nemaju ama baš nikakvih prava ukoliko imaju za cilj ostati na tržištu ove predivne zemlje.

Ali vremena se očigledno menjaju, jer Kinezi tokom poslednjih meseci žestoko pokušavaju da od svojih automobila naprave jedan unikatan brend koji će biti hvaljen i korišćen širom sveta.
Upravo u tom cilju se predstavilo već nekoliko modela pojedinih proizvođača automobila iz Kine, možda je najvredniji spomena model Tang 542, koji potpisuje kompanija "BYD Auto" iz Shenzena/Guangdonga.

Iako je kompanija BYD Auto prvenstveno poznata po kopijama pojedinih Toyotinih modela sa kojima su donedavno pokušavali napraviti tržište, pre nekoliko meseci je krenula inicijativa oko prvog originalnog modela.
Kodno ime koncepta ne znamo ni izgovoriti, a kamoli napisati, pa se nećemo truditi, no rezultatno stanje nakon samo nekoliko meseci razrade modela i testiranja nazvano je Tang 545 i po svemu sudeći ovaj model prekida tradiciju kopiranj ove kompanije, pa se sprema ozbiljno konkurisati pojedinim proizvođačima automobila na nekim tržištima izvan Kine.

BYD Tang 545 je zapravo SUV – i to izuzetno luksuzan SUV. I ne samo da je reč o luksuznom SUV-u, već ovaj automobil raspolaže i sa povećim brojem konjskih snaga sa kojima napada konkurenciju.
Konkretno, reč je o ukupno 505 konja kojima se može pohvaliti Hibridni motor koji se nalazi pod haubom ovog modela koji je dobio naziv po jednoj od najslavnijih dinastija iz kineske istorije, no brojke koje označavaju snagu nisu ni upola fascinantne kao one koje najavljuju potrošnju goriva.
BYD Tang 542 bi sa svom tom snagom i pogonom na sva četiri točka prema najavama trebao trošiti oko dva litra na sto kilometara, što moram priznati u ovom momentu izgleda smešno.
Razlozi su jednostavni: gore spomenutih 500 konja uz pogon na sva četiri točka, pa i malo zdrave logike bi pomoglo da shvatite da to ne može da troši toliko malo goriva.No Kinezi ne odustaju od svoje tvrdnje.

Iako još uvek nije precizno određeno kada će BYD Tang 542 izaći na tržište, pa čak nije poznato ni na koja se tržišta odnosi prodaja ovog automobila, ono što se u ovom momentu ipak zna jeste cena koja se kreće u rasponu od 48 do 96,000 dolara.
Dotične cene nemaju veze sa paletom motora, već prvenstveno zavise od opreme u sklopu koje se nalazi zaista svega i svačega – od deljive zadnje klupe, preko nekoliko dezena točkova, hrpetine raznoraznih detalja uobličenih u detalje i kožne umetke, pa sve do aktivnih pročišćivača vazduha, koji su u Kini zbog velikog zagađenja vazduha itekako potrebni.

Uglavnom, kada se sve sabere i oduzme, BYD Tang predstavlja prvi pravi kineski original na četiri točka,pa na tržište donosi čak i relativno dopadljiv dizajn, veliku snagu uz (kako oni kažu) ekstremno malu potrošnju goriva i mali milion opcija dodatne opreme.
No s obzirom na poreklo i kinesku legislaturu koja između ostalog diktira nivo kvaliteta i sigurnosti, hoće li to biti dovoljno za bilo kakav uspeh u prodaji, ma o kojem tržištu se radilo?
Osobno mislim da baš i ne, no vrijeme i prodajni rezultati pokazat će jesam li u pravu.