Srpski
  • Srpski
  • Crnogorski
  • Hrvatski
  • Bosanski
  • Engleski
Korektne cene & brza kupoprodaja

Pranje automobila

Objavljeno : Utorak, 10. 02. 2015. - 00:00

Ukoliko ne perete automobil kako treba možete oštetiti farbu, pa čak i motor, a pored toga se mogu izazvati i neprijatni mirisi u kabini. To su samo neke posledice neiskusnog negovanja vozila. U nastavku teksta možete videti gde to uglavnom grešimo, ali i kako to da ispravimo.

Nekada je maltene bila praksa da se sitne popravke na vozilu obavljaju nedeljom ispred kuće ili zgrade. Međutim, kako su automobili postajali sve savremeniji, shvatili smo da je sve više stvari koje ne možemo sami da popravimo, zategnemo i tome slično. Zato nam preostaje da makar negujemo svoj automobil onako kako treba.



Međutim, iako delujejednostavno, održavanje unutrašnjosti i spoljašnjosti automobila traži iskustvo, jer su greške česte.Sunđer i šampon ne rešavaju sav problem, a i puka želja da se očisti nešto neće uvek dati pravi rezultat. Negovanje vašeg automobila zaista traži neko iskustvo, bilo da je reč o spoljašnjem pranju, poliranju, voskiranju, usisavanju, pranju tj brisanju unutrašnjosti...

Sve vam ovo može doći glave, posebno kada igrom slučaja, ustanovite da ste neveštim pranjem sunđerom i šamponom izgrebali lak, ili "pu pu" daleko bilo, da ste nakon „puškiranja“ automobila primetili da kompjuter ne radi kako treba.

Nemojte eksperimentisati, već pažljivo odaberite čime ćete brisati plastiku, a čime staklo ili gumu… Evo gde grešimo i kako to da ispravimo.

Greške pri negovanju spoljašnjosti automobila
1.Pranje već korišćenim sunđerom

Uobičajeno je da se pri pranju spoljašnjosti automobila koristi sunđer, ali samo za jedno pranje.
Problem: Ukoliko koristite već korišćeni sunđer u kojem se nalaze nagomilane nečistoće od prošlog pranja, rizikujete da pri ribanju oštetite lak na limariji.Isti je slučaj i ukoliko perete sunđerom za sudove.
Rešenje: Potrebno je koristiti novi sunđer ( onaj najjeftiniji) jer iz starog nikada nećete ispereti sve nečistoće, pesak i ostalo. Umesto sunđera posao može završiti i meka krpa.

2.Antiefekat voskiranja

Ovakvi tretmani zahtevaju iskustvo i znanje, jer se greške naprave lako i brzo. Zato, ukoliko nikada niste voskirali automobil, pitajte prijatelja ili poznanika sa iskustvom da vam pokaže i pomogne.
Problem: Lak i farba se mogu oštetiti ukoliko polirate ili voskirate prljave površine, ili ukoliko je automobil na direktnom suncu. Ovaj proces može trajati i po nekoliko sati, pa se pripremite na to!
Rešenje: Voskiranje i poliranje se obavlja isključivo na čistom vozilu, van domašaja sunčevih zraka, i to parcijalno kako bi se izbeglo sušenje ovih pasti na vozilu. Uvek pratite uputstva voskiranja jer se određene paste i voskovi koriste na drugačiji način od drugih, pa nema generalnog saveta.

3.Ostavljanje mrlja na limariju

Ukoliko ne želite trajne "ožiljke" na limariji od ptica ili insekata, morate reagovati odmah!
Problem: Ukoliko se ne uklone na vreme, ptičji insekti i ptičji izmet oštećuju farbu i lak na vozilu. U najboljem slučaju ostaće svetle mrlje na laku, a u težim slučajevima (ukoliko predugo stoje) može doći do skidanja laka.
Rešenje: Čim ugledate ovakve mrlja, odmah ih uklonite krpom, vlažnom ili običnom maramicom. Kasnije, pored toga što ćete se namučiti pri skidanju, moraćete da kupite skupa hemijska sredstva za čišćenje ovih mrlja.

4. Pranje motora kompresorom

Sve više vlasnika automobila koristi kompresor (voda pod pritiskom) za pranje svojih mezimaca, bilo da li je reč o pranju na pumpi ili u auto-perionici.
Problem: Prilikom pranja motorskog prostora kompresorom, tvrda voda pod velikim pritiskom može oštetiti električne instalacije i kompjuter. U toku pranja celog vozila, nemojte usmeravati kompresor direktno u rešetke hladnjaka, već perite sa strane.
Rešenje: Ukoliko morate, motor očistite u auto-servisu (bez kompresora) ili nabavite antikorozovni sprej namenjen za čišćenje motora. Pre svakog pranja motora zaštitite električne instalacije i sklopove nekim nepromočivim materijalom, a prljavštinu usisajte (lišće, prašinu).

5. Negovanje ogrebotina

Koliko vam se često desi da vidite ogreban automobil na ulici.. Na ove naizgled beznačajne i male ogrebotina, zima ima veliki uticaj.
Problem: Ogrebali ste branik i odlučili da nećete ništa učiniti za sada, verovatno je bilo "neka sačeka ovo hladno vreme pa ću lako ja tu". Ali na proleće će vam ta vaša rečenica doći glave, videćete kako su se ogrebotine proširile a počela je da se javlja i korozija.
Rešenje: Svaku ogrebotinu i oštećenja morate sanirati pre nego što hladno vreme dođe. Ukoliko ne uradite to, vlaga i industrijska so će uticati na širenje problema. Za manje ogrebotine kupite polir traku i polirajte, za one krupnije posetite majstora.

Greške pri negovanju i korišćenju unutrašnjosti automobila
1.Usisavanje kožnog enterijera

Kožna sedišta traže veću pažnju od onih presvučenim tekstilom, a samim tim i obazrivije čišćenje.
Problem: Prilikom usisavanja kožnih sedišta često dolazi do grebanja kože, te ogrebotine se često ne mogu ispraviti i predstavljaju jedan ružan detalj u vašem enterijeru.
Rešenje: Kožna sedišta isključivo treba usisavati nekim dodacima za usisivač, neka mekana četka ili sl. , ili još bolje, održavajte ih mekom krpom i posebnim kremama za održavanje kožnog enterijera.

2.Pranje sedišta vodom

Sedišta je deo enterijera koji se najlakše uprlja, pa su tako i prva na listi za čišćenje. Ali trebati biti oprezni! Sedišta uvek ostavite za kraj kako bi mogli sedeti na njih dok čistite/brišete ostale delove enterijera.
Problem: Vozači često za pranje sedišta koriste natopljen sunđer sa vodom i detardžent. Ovakvim čišćenjem rizikujete neprijatan miris koji će doći iz natopljenih sunđera unutar sedišta, koje ste vi natopili prilikom čišćenja.
Rešenje: Za čišćenje sedišta automobila koristite sprej penu za suvo pranje enterijera. Ukoliko ste i tekstilne patosnice oprali vodom, potpuno ih osušite pre nego što ih vratite u kabinu.

3. Neprijatan miris iz klima uređaja

Većina vozača koriste nemarno klima-uređaj, što utiče na to da treba češće čistiti.
Problem: Uđemo u automobil, krenemo, uključimo klima-uređaj… Završavamo sa vožnjom isključujemo klimu zajedno sa motorom - ovo predstavlja problem jer sistem ostaje vlažan i zato iz klima uređaja za kratko vreme počne da se šire neprijatni mirisi. Rešenje: Potrebno je makar nekoliko minuta pre no što završite vožnju, (ili kad stanete ako ste zaboravili) isključite klima uređaj, ali ostavite ventilatore da duvaju najbržom brzinom. Ovako će se isparivač klime osušiti i vlage neće više biti. Vlaga ja isparivaču je pogodna za stvaranje bakterija i gljivica koje proizvode neprijatan miris.

4.Oprezno sa plastikom

Hajmo iskreno, koliko vremena posvetite plastici u vozilu? Znali smo...
Problem: Plastika koja je izbledela od sunca, fleke od neadekvatnih sredstava za čišćenje, male ogrebotine, naprsnuća… Sve ove probleme morate rešiti pre zime, inače će postati još veći problem kako hladnije vreme dođe.
Rešenje: Tokom leta je važno da koristite alu-zaštitu od sunca u kabini, jedino tako plastika neće izbledeti. Ogrebotine uklonite specijalnom pastom za poliranje plastike ( npr. „Xerapol“). Za čišćenje plastike koristite posebna sredstva namenjena za nju, odnosno ona koja nisu abrazivna.

5. Problematični podizači prozora

Vozači se često susreću sa skupim i neprijatnim problemom kada električni podizači stakala slabo rade ili uopšte ne rade. Za ovaj problem su najčešće krivi vozači.
Problem: Dosadno i iritantno je kada podizači stakala ne rade ili povremeno rade, do pola i tome slično. Često se dešava da vlaga dospe na ove komande, pa korodiraju elektrovodovi, što je uzrok njihovog kvara.
Rešenje: Zvuči neverovatno, ali samo nekoliko kapljica kiše koje kroz otvoren prozor padnu na podizače stakla, mogu izazvati prestanak rada ovih komandi. Nemojte da dozvolite da i jedna kapljica dospe na ove tastere, onog momenta kada kiša počne zatvorite prozore.